مردم هزاره جعلیات و توهین های آکادمی افغانستان و حامیان حکومتی آنان را بی پاسخ نخواهند گذاشت
شبکه سراسری مردم هزاره شبکه سراسری مردم هزاره



 آنچه بنام آکادمی علوم افغانستان موسوم شده، در حقیقت اجتماعی از فاشیست ترین و متعصب ترین افراد است که سعی در جعل تاریخ و واقعیت های موجود کشور عزیز ما دارد. مردم هزاره یکی از گروه های مردمی بزرگ و با افتخار این سرزمین است که هزاران سال در کنار برادران اوزبیک، تاجیک، تورکمن و.. با دستاوردهای مدنی خود منطقه ی جغرافیایی افغانستان فعلی را به قلب تپنده ی تمدن جهان تبدیل کرده بودند. برپایی تمدن باشکوه کوشانی و ایجاد سرزمینی با تنوع فرهنگی یکی از دستاوردهای مردم هزاره در طول تاریخ می باشد. آنچه امروز در نهاد فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو به عنوان تنها ترین میراث بشری از افغانستان ثبت می باشد، یکی از نمونه های باشکوه فرهنگی و تاریخی مردم هزاره است که برنامه ی تخریب آن مرحله به مرحله توسط دشمنان بشریت و تمدن و حاملان خشونت دنبال شده و سپس به یکباره توسط خشک مغزان طالب شان ویران شد. اینان در سه قرن حاکمیت خود که با حمایت مستقیم سیاسی نظامی بیگانگان صورت گرفته، هیچ دستاورد بشری از خود نداشته و تنها و تنها ارتکاب شدیدترین جنایات بشری، فساد، مواد مخدر، توهین به کرامت انسانی، زن ستیزی و …را به ارمغان آوردند. بزرگترین دستاورد آنان در عرصه ی کشورداری برده داری، کشتار جمعی و نسل کشی، کوچ اجباری، غصب و سوزاندن زمین و غارت بوده و در عرصه ی فرهنگ تنها و تنها مشتی جعلیات و دروغ را درباره ی ساکنان اصلی این سرزمین از جمله هزاره ها، اوزبیک ها، تاجیک ها و تورکمن ها بافته اند. اگر امروز این سرزمین فقیرترین کشور جهان است؛ اگر این کشور مرکز بزرگ تروریسم و خشونت است؛ اگر بزرگترین تولید کننده ی مواد مخدر جهان است؛ اگر فاسد ترین کشور جهان است، اگر بدترین کشور جهان برای کودکان و زنان است، همه و همه محصول و دستاورد چند سده حکومت جلادترین و خشک مغزترین ها است.

مردم هزاره آنچه را که گروه های فاشیستی بنام های دایرت المعارف و اطلس اتنوگرافی اقوام ساکن در افغانستان برای جعل واقعیت و توهین و تحقیر مردم هزاره و سایر باشندگان اصلی این سرزمین منتشر می کنند، فقط بخشی از پروژه ی کلان حکومت پشتونستی و گروه های متحجر همراه آن برای ادامه جنایت در این منطقه ی جغرافیایی می دانند. ادامه یافتن این تلاش ها تنها می تواند شکاف و اختلافات قومی را بیشتر کرده و آغاز مجددی برای جنگ های داخلی باشد. هرچند حکومت فاشیستی کرزی حامی اصلی این گونه طرح ها است اما در حقیقت نویسندگان و تهیه کنندگان و حامیان اینگونه طرح ها باید از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده و به جرم خیانت ملی محاکمه شوند. این خشک مغزان تلاش های مردم هزاره را برای آموزش، فرهنگ، احترام به حقوق زنان و …بی ارزش می پندارند و تنها ارزش آنان کتاب سوزاندن، مکتب سوزاندن، حمله به دانش آموزان و آموزگاران، معاوضه زنان با حیوانات و.. می باشد.

شبکه سراسری مردم هزاره ضمن محکوم کردن تلاش های خشک مغزان و متحجرین اطمینان می دهد که این گونه اعمال نه تنها روحیه ی مردم هزاره را تضعیف نکرده و باعث حذف واقعیت نمی شود، بلکه مردم هزاره را برای مبارزه با جنایات و جعل پردازی های جنایت پیشگان، همبسته تر و یکپارچه تر می کند.

 


June 18th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها